When times are sad, cry until your eyes are dry, When times are happy, laugh until your stomach hurts, When times are painful, feel the wind. And wait until the day when you can leap high | Greeeen - Setsuna g+/ tumblr/ twitter

information
Hi, I'm Dini. 20 this year. An architecture students. I'm talking about something and nothing. Thank you.

archives
July 2010 September 2010 October 2010 November 2010 December 2010 January 2011 February 2011 March 2011 April 2011 May 2011 June 2011 July 2011 August 2011 November 2011 December 2011 January 2012 February 2012 March 2012 April 2012 May 2012 June 2012 July 2012 August 2012 September 2012 October 2012 November 2012 December 2012 February 2013 March 2013 April 2013 May 2013 July 2013 August 2013 September 2013 November 2013 March 2014 August 2014 September 2014 October 2014 November 2014
Ketika Pak Priyo bilang 1:52 PM Sunday, January 15, 2012
0 Comments:
Post a Comment
Saya masih inget waktu kelas sembilan, papa jemput saya les dan bilang kalo kakak perempuan saya lulus fk pendidikan dokter umum. Papa saya senengnya minta ampun. Sepanjang perjalanan pulang ke rumah, papa nyeritain itu berulang-ulang. Dan saat itu saya gak tahu dan gak ngerti kalo masuk universitas itu tesnya 'gak mudah', susah banget iya. Saya ngerti perasaan papa yang senengnya minta ampun, karena tahu anak pertamanya masuk fk pdu. Dengan muka bosan saya denegrin cerita papa yang menurut saya gak menarik. Dalem hati saya bilang, 'apa hebatnya masuk fk?' oke emang jadi dokter, tapi begoknya saya gak tahu betapa susahnya perjuangan masuk kesana. Hah penyesalan emang diakhir, harusnya saya dulu nyadar, supaya saya lebih bisa belajar giat. Tapi mo diapain lagi saya udah belajar kalo mo ulangan, kalo hasilnya juga gak bagus berarti bukan masalah saya lagi.


Ceritanya, kemarin, pas pelajaran seni musik. Kami disuruh buat lagu, jadi dimulai dengan buat nada dasarnya dulu. Terus saya buat asal-asalan. Dan minta dikoreksi sama Pak Priyo guru musik saya. Terus Pak Priyo baca dan nanya 'ada masalah apa sama papa' saya bilang kalo saya abis dimarahin papa. 'mama juga gak dukung?' saya jawab enggak, kakak juga enggak. Dia bisa baca masalah saya lewat lagu yang saya tulis bukan lagu sih baru nada dasarnya doang, hebat. Pak priyo mah emang multitalent, katanya dia bisa main segala alat musik dan udah dibuktiin. Terus Pak Priyo bilang, 'Harapan kamu besar, semoga Tuhan memberkati' amin. 'Tapi semua bakalan reda'. Jujur, yang dibilang Pak Priyo emang apa yang sedang saya alamin. Ya, saya punya cita-cita besar di universitas yang bagus. Saya lega, waktu Pak Priyo bilang tapi semuanya bakal reda. Amin.
Terima kasih banyak buat doanya ya, Pak Priyo. Semangatku bangkit kembali.

Ciao!

Labels:

Ketika undangan, gak ngundang saya 11:07 PM Friday, January 13, 2012
0 Comments:
Post a Comment

Saya orangnya sok kuat, padahal gak gak gak kuat buat ngadapin apa yang sedang terjadi.
Saya orangnya sok jagoan, padahal sering banget nangis di kamar mandi.
Saya orangnya sok puitis, baca aja apa yang saya tulis sekarang.
Ketika semua hal di atas terjadi, saya sering banget nangis, sendirian.
Saya lebih suka membagi duka saya sendiri, daripada harus ngebuat orang mikirin duka saya.
Satu hal yang bener-bener sangat disayangkan, yang buat saya melow sepanjang tahun kemarin dan sampai hari ini adalah saya gak dapet formulir snmptn-undangan. Gimana gak sedih? Saya cita-cita kuliah di salah satu universitas terbaik se-Indonesia, ITB sodara-sodara.Okeh, mari menyemangati diri sendiri!

Dilain cerita…
Orang tua saya udah tau kalo saya gak dapet undangan. Saya tau mereka kecewa berat, berat banget. Walau mereka gak nunjukin rasa kecewa mereka. Makanya sekarang saya lebih suka ngindar. Kemana-mana kalo salaman gak liat muka, keluar kamar jarang dan gak ngobrol lagi, saya ngerasa bersalah banget sama mereka. Terus, saya juga gak bisa ikut tes kemitraan, sekali lagi karena gak dapet undangan, saya benci denger kata-kata itu. Saya gak bisa jamin hasilnya gimana, karena yang menentukan adalah Allah SWT. Tapi saya bisa jamin saya bakalan ngelakuin sebaik-baiknya SNMPTN-tertulis untuk segala macam persiapannya. Berharap semuanya bakalan jadi baik.
Amin.

Labels:

the answer of howtoarchitect 10:50 PM Thursday, January 5, 2012
0 Comments:
Post a Comment
1. Do you like being around other people?
Architects tend to be more introverted than extroverted. They tend to not mind working by themselves or alone for long periods of time. Introverts may like people, but they don’t particularly care for superficiality. However, like anything, it’s not always the case.
2. Do you mind working in a group, as opposed to individually?
If you want to be an architect you’re going to have to work with other people. People make up teams that work on jobs. You may lead the team but most likely you’ll spend a lot of your early career working as a member of a team. You’ll also have to sit through meetings with other people, listen to them and work well along side them.
3. Do you act then think or think then act?
Architects tend to more contemplative and less impulsive. But again. It’s not always the case. Particularly with me.
4. Do you like to listen or like to talk?
Architects have to be very good listeners. Again. This can be a learned behavior, but it’s not easy to do if you’re the person that likes to express himself with words more so than drawings.
5. Would you consider yourself more practical or a dreamer?
Architects are dreamers. I have met a few, however, that aren’t. These people still make great architects, but they’re more behind the scenes. They tend to be more about the specification and technical aspects of a building.
6. Do you like to learn new things?
Architects tend to be more intuitive. They like learning new skills and tend to get bored easily.
7. Do you look forward to the present or the future?
Architects are more oriented toward what CAN be. Not what IS.
8. Do you like math? (This is not the same question as “are you good in math?”)
The framework for architecture is math. Architects describe a lot with numbers. Enjoying math is a good start.
9. Do you like to draw by hand (pencil, pen, etc…) or on the computer(CAD, Photoshop, Illustrator, etc…) ? (This is not the same question as “are you good at drawing?”)
If you like to draw (or desire to get better at it) you’re ahead of the game.
10. Do you like to write? (This is not the same question as “are you good at writing?”)
Architects do a lot of writing. If you enjoy writing your job will be a little easier.
11. Do you like public speaking? (This is not the same question as “Are you good at public speaking?”)
Let’s face it. No one really likes this, but you can get over your fear if you work at it.
12. Are you good at math? (This is not the same question as “do you like math?”)
My impression is that the number one reason students don’t pursue the field is because their guidance councilor told them not to. In my experience it’s because the student wasn’t good in math. Being good in math is a step in the right direction but not your only consideration. If you desire to be good in math it could be that you will, with work.
13. Are you good at hand drawing?
This is, by no means, as important today. However, there is nothing like a hand drawn sketch to sell a client on talent and ideas!
14. Are you good at using the computer (ex.CAD, Word, Excel, Photoshop, Illustrator)?
You’re ahead of the game if you’ve got some experience with any of these software programs. You certainly don’t have to, but you’ll most likely use almost everyone in your job.
15. Are you a good writer? (This is not the same question as “do you like to write?”)
I was the worlds worst writer but got better with practice. There is a lot of writing as an architect (CYA, contracts, meeting minutes, etc…)
16. Are you good at public speaking? (This is not the same question as “Do you like public speaking?”)
Students give lots of presentations and architects sell themselves to clients, address the office and even speak at events. You can get better at public speaking with practice.
17. Do you like to read?
I was not a reader in college however I became one. There are lots of people out there with great ideas and one of the only ways to learn about them is to read. As an architect you will also do plenty of reading when it comes to Construction Documents and Contracts.
18. Are you generally creative?
If you’re going to be an architect you should probably be creative. Creativity is part of problem solving. You will learn to be a better a problem solver at school, but you should come to it with some degree of creativity.
19. Can you see objects in your mind’s eye?
It’s relatively important to be able to move objects around in your mind. I’ve met a number of architects who could not do this, but it comes in handy to conceptualize ideas.
20. Do you get things done, procrastinate or miss deadlines?
You better be conscientious if you’re an architect. Lots of coordination and hard work.
21. Do you like doing research (looking for things) on the internet?
I hate researching things on the net, but I do it all day long some days.
22. Are you a decisive? Can you make quick decisions?
This is a no brainer. You’ve got to make quick decisions on a job site otherwise you’ll get eaten alive by the contractor. Architects that vacillate don’t get the respect they need on site.
23. Do you like repetitive tasks or variety?
Architects tend to like variety.
24. Do you make “to do” lists or wing it?
Be organized if you want to be an architect!
25. Are you outgoing (i.e. life of the party, out front of everyone, good at sales, etc…)?
You’ve got to be good at selling yourself however architects tend not to be the “salesmen” type.
Ketika saya lagi mikirin Ikuta Toma 6:33 PM Wednesday, January 4, 2012
0 Comments:
Post a Comment

Oke, judulnya weird. Gak sengaja nge donlod filemnya Ikuta Toma. Judulnya ‘Honey and Clover’. Dari dulu emang kalo J-drama kalo gak ada Ikuta Toma nya saya gak semangat nontonnya haha. Filem ini cerita tentang Takemoto Yuta (Ikuta Toma) mahasiswa arsitektur. Haah, trus kenapa. Kata terakhirnya itu lo, dia seorang ‘mahasiswa arsitektur’ dan kalo udah lulus jadi arsitek. Sama kayak cita-cita saya. #eaaa
Haah, saya cuma mikir kalo filemnya Ikuta Toma selalu punya arti buat saya. Entah kenapa, kalo dia yang main filem, saya ngerasa diajak buat ngerasain hal yang ‘sama’ terjadi kayak dia. Voice, Hanazakari no Kimitachi Ee dan filem dia yang laen semuanya bagus. Ini melow banget, tapi saya ngerasa lebih semangat gara-gara nonton filemya Ikuta Toma. Inspirasi bisa datang dari manasaja termasuk datang dari Ikuta Toma J

Dini :3

Labels:



"Today, I decide that its true."